Mer enn halvparten velger Panasonic

Panasonic forsetter å vokse på det europeiske markedet for robuste PC-er og nettbrett. En markedsanalyse fra VDC Research viser at Panasonic hadde en salgsandel på 66 prosent for robuste PC-er og på 59 prosent for robuste nettbrett i 2015.

Hvilket er synonymt med at Panasonic har solgt flere av de robuste Toughbook og Toughpad i Europa enn resten av bransjen sammenlagt. Med 20 års uavbrutt europeisk suksess, har Panasonic sementert sitt fotavtrykk i dette segmentet. Selskapets omsetning innen segmentet vokste med hele 55 prosent i 2015, og står nå for ca. en tredjedel av det totale produktsortimentet.

Jan Kaempfer, markedssjef for Panasonic Computer Product Solutions, sier at stadig flere bedrifter etterspør fleksible og robuste mobile enheter for å ta del i den digitale transformasjonen.

– På bakgrunn av våre kunders tilbakemeldinger, dyktige utviklere og samarbeidspartnere, fortsetter vi med å utvikle innovative løsninger for økt effektivitet nå og i tiden som kommer, sier han.