• Intelligent kundelevering

Intelligent kundelevering og Toughbook

Hva er intelligent levering? Dette er i grunnen en prosess hvor hver leveringskontakt med kunden blir mye mer enn det.

Det er en prosess hvor inntekt og verdi maksimeres ved at man tilbyr å hjelpe kunden med andre ting når man leverer noe.

Personen som fungerer som bud representerer nå bedriften utad, i felten. Disse representantene kan levere, ta imot bestillinger, styre lagre, utføre vedlikehold og kampanjearbeid samt løse problemer.

Hvordan kan Toughbook forbedre prosessen?

Toughbook er mye mer enn en bærbar PC. Den er et mobilt verktøysett som hører hjemme i det 21. århundre. Den er derfor den perfekte løsningen på utfordringene med intelligent kundelevering.

Flere funksjoner – Toughbooks integrerte HSPA, GPS, strekkodeleser og andre programspesifikke moduler gjør at feltrepresentanten ikke trenger å bære med seg flere enheter på vedkommendes leveringsrute. Rask og enkel tilgang til funksjonene, uansett miljø, gjør den intelligente leveringsprosessen hurtig.

Holdbarhet og batterilevetid – Toughbook er bygd med tanke på utfordrende miljøer, som f.eks. mørke og støvete lagre eller førerhuset i en budbil. Og den unike batterilevetidsteknologien samt energieffektive komponenter gjør at den leverer mobilt arbeid hele dagen.

Datatilgang – takket være tilkobling av militærgrad og uovertruffen robusthet, kan budene opprettholde forbindelsen med nødvendige data og programmer. Dette gir dem muligheten til å bli effektive feltrepresentanter og utføre tilleggstjenester for kunder, noe som igjen kan generere økt inntekt.

Hva er hovedbarrierene for prosessen?

Det er også en prosess som står overfor en rekke barrierer …

Tidsbegrensninger – et bud har alltid et utfordrende tidsskjema. Å legge til flere oppgaver til budets tidsskjema, som allerede er fullt, kan føre til upålitelige leveringer og en mindre produktiv feltarbeider.

Informasjonstilgjengelighet – tilleggstjenester kan kun leveres hvis feltrepresentanten har tilgang til riktige data og systemer. Det å befinne seg i kundens lokaler innebar tidligere at man ikke hadde tilgang til data og systemer.

Ferdigheter – å få et bud til å utføre oppgavene til en allsidig feltrepresentant er et stort krav. De må være utstyrt med riktig verktøy og kunnskap, til riktig tid og sted.